Ga naar inhoud
Home DMJOP
  • DMJOP

    Iedere VvE is verplicht te sparen voor toekomstig onderhoud aan het object. Een DMJOP helpt o.a. dit inzichtelijk te krijgen.

    • Direct inzicht in uw onderhoudskosten
    • U weet wat u maandelijks moet reserveren
    • U ontvangt een helder en uitgebreid rapport
    • Voldoen aan wettelijke verplichtingen
    • Wij bieden u de beste prijs-/kwaliteit verhouding

Iedere VVE zou eigenlijk een DuurzameMeerJarenOnderhoudsPlan (DMJOP) moeten opstellen. Het voorkomt onverwachte financiële tegenslagen in de toekomst en helpt de VvE te verduurzamen.

Sven van der Klein
Manager bouwkundige afdeling
  • Een DMJOP (DuurzameMeerJarenOnderhoudsPlan) is een gedegen manier om de kosten van onderhoud van een woningcomplex over meerdere jaren te verspreiden. Daarnaast bent u er zeker van dat er groot onderhoud wordt gepleegd. Keuringsdienst voor Wonen adviseert elke VvE een DMJOP op te laten stellen. Toch zijn veel VvE’s in Nederland nog niet overgestapt op deze vorm van onderhoud. Onze experts helpen u graag met een DMJOP opstellen en geven advies over welke onderdelen er jaarlijks moeten worden opgepakt. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

    Wat is een DMJOP?

    Een meerjaren onderhoudsplan (MJOP) is een gedegen manier om de verwachte kosten van (groot) onderhoud van een woningcomplex in kaart te brengen en hiervan een planning voor de komende jaren op te stellen.  Ook krijgt u inzicht in de bijbehorende onderhoudskosten. Hiervoor kunnen financiële reserveringen plaatsvinden.
    Een duurzaam meerjaren onderhoudsplan (DMJOP) geeft naast het noodzakelijk onderhoud ook een inzage in de duurzame en energiebesparende maatregelen die genomen kunnen worden. Per onderdeel wordt aangegeven wat de huidige situatie is en wat de mogelijkheden zijn om dit te verduurzamen. Denk aan het dak, gevels, vloer, glas en installaties. Naast de investerings- en onderhoudskosten geeft het ook inzage in de exploitatiekosten.

    Het actualiseren van een MJOP is het perfecte moment om verduurzaming te overwegen en eventueel te integreren. Maar juist ook wanneer er nog helemaal geen MJOP aanwezig is.

    Waarom een DMJOP?

    Duurzaamheid en energiebesparing staan hoog op de agenda en zullen dan ook steeds meer aandacht krijgen.

    In het klimaatakkoord zijn specifieke doelstellingen geformuleerd voor de gebouwde omgeving (woningen en bedrijfsgebouwen). Een voorbeeld hiervan is de wens om vanaf 2021 maar liefst 50.000 bestaande woningen per jaar te verduurzamen en dit aantal zal alleen maar hoger worden de komende jaren. Dit om opwarming van de aarde tegen te gaan.
    Daarom is het als vastgoedeigenaar niet verkeerd om uzelf de vraag te stellen: Welke investeringen kan ik de komende jaren doen om duurzamer te worden en meer energie te besparen?

  • Vrijblijvende offerte aanvragen

    We nemen binnen 24 uur contact met je op om je aanvraag door te nemen.
  • Duurzaamheidsadvies voor VVE’s

    Voor het Duurzaam Meerjaren onderhoudsplan voor VVE’s geven wij advies hoe u in het meerjaren onderhoudsplan ook het pand kunt verduurzamen, om hiermee o.a. (stook-)kosten te verminderen, of voor te sorteren op de energie transitie, en de duurzaamheidsmaatregelen op een (financieel) verantwoorde manier te implementeren in het meerjaren onderhoudsplan.

    Hoe gaan we te werk?

    • De duurzaamheidsadviseur doet opname in een aantal woningen in het pand. Deze doet een 0 meting, hoe het pand in de huidige staat zich kwalificeert.
    • De duurzaamheidsadviseur maakt een rapport met aanbevelingen waarmee de meeste winst te behalen valt en waarbij ook goed op de kosten wordt gelet.
    • De aanbevelingen worden gebruikt in het Duurzaam Meerjaren Onderhoudsplan en worden op een logische wijze geïmplementeerd met het reguliere Meerjaren onderhoudsplan.
    • Onze adviseurs blijven betrokken bij de procesbegeleiding

    Voor de duurzaamheidsmaatregelen kan in gevallen een subsidie worden aangevraagd  bij de RVO voor de te treffen duurzaamheidsmaatregelen, evenals voor (een deel) van het duurzaamheidsadvies en de procesbegeleiding, (zie o.a. de SEEH- regeling voor VVE’s).  Voor meer informatie kijk op de site van de RVO.

  • Onverwachte gebeurtenissen

    Ondanks een meerjaren onderhoudsplan gebeurt het regelmatig dat bepaalde onderdelen aan een woning onverwacht stuk gaan. Denk aan een lekkage aan de voorgevel, een afgebroken dakgoot of houtaantasting door boktorren. Als dit het geval is en de verzekering voldoet niet, dan kan er onderhoud worden gepleegd aan deze onderdelen met het budget dat is vastgesteld in het MJOP. Dit gebeurt in vrijwel alle gevallen in overleg met de VvE.

    Geen MJOP VvE? Dit zijn de gevolgen:

    Bij een MJOP opstellen wordt een begroting gemaakt van de te verwachte kosten aan groot onderhoud. Dit zijn veelal werkzaamheden die behoorlijk kostbaar kunnen zijn. Als er geen geld gespaard wordt voor onderhoud kan het zijn dat de eigenaren van de woningen een fikse rekening krijgen voor onderhoud dat (onverwacht) uitgevoerd moet worden. Naast mogelijke financiële problemen voor de VvE-leden kunnen hierdoor meningsverschillen ontstaan over het eerlijk verdelen van de kosten over de bewoners. Een zeer onwenselijke situatie. Keuringsdienst voor Wonen adviseert daarom alle VvE’s altijd een meerjarenonderhoudsplan op te laten stellen.

  • Geen MJOP VvE? Dit zijn de gevolgen:

    Bij een MJOP opstellen wordt een begroting gemaakt van de te verwachte kosten aan groot onderhoud. Dit zijn veelal werkzaamheden die behoorlijk kostbaar kunnen zijn. Als er geen geld gespaard wordt voor onderhoud kan het zijn dat de eigenaren van de woningen een fikse rekening krijgen voor onderhoud dat (onverwacht) uitgevoerd moet worden. Naast mogelijke financiële problemen voor de VvE-leden kunnen hierdoor meningsverschillen ontstaan over het eerlijk verdelen van de kosten over de bewoners. Een zeer onwenselijke situatie. Keuringsdienst voor Wonen adviseert daarom alle VvE’s altijd een meerjarenonderhoudsplan op te laten stellen.

    MJOP opstellen: hoe gaat dat in zijn werk?

    Het opstellen van een MJOP vindt plaats op basis van een bouwkundige inspectie. De volgende onderhoudsactiviteiten maken onderdeel uit van de inspectie:

     

    • Achterstallig onderhoud. Door het uitvoeren van een nulmeting wordt het noodzakelijke onderhoud bepaald.
    • Planmatig onderhoud. Hierin wordt het regulier onderhoud voor de komende jaren bepaald om het pand in een goede staat te houden.

    De voordelen van een MJOP VvE

    Een MJOP opstellen is onmisbaar voor iedere VvE of woningcoöperatie. Dat is niet zonder reden. Door een meerjaren onderhoudsplan laten opstellen heeft u:

     

    • Overzicht van het nodige onderhoud op korte en lange termijn.
    • Inzicht in wat de VvE maandelijks moet reserveren voor onderhoud.
    • Een buffer voor onverwachte gebeurtenissen.

    Werkgebied

    Keuringsdienst voor Wonen werkt in een straal van 75 km vanaf het kantoor in Amsterdam. Zo kunnen wij snelheid en een passende prijs garanderen. U kunt bij Keuringsdienst voor Wonen o.a. terecht voor een MJOP Amsterdam, Haarlem, Utrecht of een MJOP Den Haag. Bekijk ons werkgebied voor meer informatie.

    Een vraag die ons vaak gesteld wordt is: “Wat kost een MJOP?” Hieronder vindt u een overzicht van de MJOP kosten. Klik hier om direct een meerjarenonderhoudsplan aan te vragen.

Kosten MJOP

OnderdeelToelichtingTarief
MJOP2-5 appartementen€650,-
MJOP6-10 appartementen€850,-
MJOP> 10 appartementenOfferte
(D)MJOPVerduurzaming van uw VvEOfferte
  • MJOP opstellen door Keuringsdienst voor Wonen

    Om binnen de VvE inzicht te hebben in het toekomstige onderhoud en de bijbehorende kosten biedt een meerjaren onderhoudsplan uitkomst. Keuringsdienst voor Wonen zorgt dat deze zorgvuldig wordt opgesteld. Wilt u meer informatie, meer weten over kosten MJOP of een MJOP offerte aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.

Onze opdrachtgevers

Voor kleine en grote opdrachtgevers. Van enkele woningen tot groot commercieel vastgoed.

  • "Als adviseur ervaar ik de samenwerking met Van Roemburg erg prettig. Het zijn geen makelaars met als neventaak taxeren. Het zijn ervaren specialisten in het taxeren van woningen. Dit betekent snel en accuraat. Voor de financieringsaanvragen voor mijn cliënten is dit een grote must. Naast het taxeren doen zij ook andere zaken zoals de meerjarige onderhoudsplannen voor VVE’s."
  • “Van Roemburg Makelaardij, hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose taxeert al jaren voor ons. Dit naar volle tevredenheid. Wij zien Van Roemburg dan ook als een betrouwbare en professionele partij die zijn afspraken keurig nakomt.”
  • In deze drukke tijden lopen de spanningen flink op voor zowel koper als verkoper van onroerend goed. Bijna iedereen krijgt tegenwoordig al op voorhand te horen dat de deadline misschien niet gehaald gaat worden door de drukte. Gelukkig heeft van Roemburg & Woning Diagnose hier geen aandeel in. Alle dossiers worden vlot opgepakt en afspraken worden altijd nagekomen. Zeker een aanrader om van Roemburg & Woning Diagnose in te schakelen. Niet alleen door de snelle afhandeling maar ook nog eens door het scherpe tarief.
  • “Al enige jaren is Van Roemburg Makelaardij hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose, ons vaste taxatiebureau voor onze hypotheekdossiers in de regio Amsterdam. De samenwerking ervaren wij als zeer prettig. Met name de snelheid en flexibiliteit is goed en men komt de afspraken na.”
  • “We werken graag samen met VRWD, een afspraak inplannen is altijd snel gemaakt. Het contact met de opdrachtgevers verloopt ook soepel. De uitwerkingen van de tekeningen zijn goed en er wordt altijd meegedacht hoe we het zo optimaal mogelijk kunnen presenteren. Kortom een prettige samenwerking, de juiste prijs- kwaliteit verhouding en keurige plattegronden waar we mee kunnen werken.”

  • “Wij verstrekken geregeld opdrachten aan Van Roemburg & Woning Diagnose voor taxaties, het opstellen van plattegronden en/of energielabels. Zij zijn flexibel, efficiënt en hun diensten zijn scherp geprijsd. Wij zouden hen zeker aanraden.”
  • "Als adviseur ervaar ik de samenwerking met Van Roemburg erg prettig. Het zijn geen makelaars met als neventaak taxeren. Het zijn ervaren specialisten in het taxeren van woningen. Dit betekent snel en accuraat. Voor de financieringsaanvragen voor mijn cliënten is dit een grote must. Naast het taxeren doen zij ook andere zaken zoals de meerjarige onderhoudsplannen voor VVE’s."

    Trang Vo

    Rabobank

  • “Van Roemburg Makelaardij, hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose taxeert al jaren voor ons. Dit naar volle tevredenheid. Wij zien Van Roemburg dan ook als een betrouwbare en professionele partij die zijn afspraken keurig nakomt.”

    Vincent van der Meulen

    Ymere

  • In deze drukke tijden lopen de spanningen flink op voor zowel koper als verkoper van onroerend goed. Bijna iedereen krijgt tegenwoordig al op voorhand te horen dat de deadline misschien niet gehaald gaat worden door de drukte. Gelukkig heeft van Roemburg & Woning Diagnose hier geen aandeel in. Alle dossiers worden vlot opgepakt en afspraken worden altijd nagekomen. Zeker een aanrader om van Roemburg & Woning Diagnose in te schakelen. Niet alleen door de snelle afhandeling maar ook nog eens door het scherpe tarief.

    Richard Regeer

    De Hypotheek shop

  • “Al enige jaren is Van Roemburg Makelaardij hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose, ons vaste taxatiebureau voor onze hypotheekdossiers in de regio Amsterdam. De samenwerking ervaren wij als zeer prettig. Met name de snelheid en flexibiliteit is goed en men komt de afspraken na.”

    Bjorn Ernest

    Ernest Financiële Diensten

  • “We werken graag samen met VRWD, een afspraak inplannen is altijd snel gemaakt. Het contact met de opdrachtgevers verloopt ook soepel. De uitwerkingen van de tekeningen zijn goed en er wordt altijd meegedacht hoe we het zo optimaal mogelijk kunnen presenteren. Kortom een prettige samenwerking, de juiste prijs- kwaliteit verhouding en keurige plattegronden waar we mee kunnen werken.”

    Maurizio Hessels

    Midvast B.V.

  • “Wij verstrekken geregeld opdrachten aan Van Roemburg & Woning Diagnose voor taxaties, het opstellen van plattegronden en/of energielabels. Zij zijn flexibel, efficiënt en hun diensten zijn scherp geprijsd. Wij zouden hen zeker aanraden.”

    Gernant van Alphen

    Ramon Mossel Makelaardij