Ga naar inhoud
Home Omgevingsvergunning
  • Omgevingsvergunning

    De omgevingsvergunning is één geïntegreerde vergunning voor de deelaspecten: bouwen, wonen, monumenten, ruimte, natuur en milieu. De omgevingsvergunning kan nodig zijn als een particulier of een bedrijf op een bepaalde plek iets wilt gaan slopen, (ver)bouwen, oprichten of gaan gebruiken.

    Proces

    1. U kunt vrijblijvend een offerte bij ons aanvragen. Deze ontvangt u meestal binnen 24 uur.
    2. Na wederzijdse goedkeuring van de offerte, ontvangt u van ons een vragenlijst betreffende het bouwwerk.
    3. Aan de hand van uw documentatie, tekenen wij de bestaande situatie en ontwerpen wij het nieuw te bouwen bouwwerk. Deze sturen wij u ter controle toe. U kunt eventuele wijzigingen hierin aanbrengen. Dit is volledig kosteloos.
    4. Vervolgens maken wij een begeleidend schrijven voor de gemeente en gaan wij over tot het daadwerkelijke indienen van de vergunning. Wij zullen alle gemeentelijke vergunningspapieren voor u invullen.
    5. Als de vergunning is ingediend bij de betreffende gemeente zullen wij fungeren als gemachtigde voor de aanvraag van de vergunning, zodat alle correspondentie betreffende de vergunning via ons verloopt en u er geen omkijken naar heeft. Daarbij sturen wij u wel alle stukken toe die zijn ingediend bij de gemeente.
    6. De behandeltermijn van de gemeente voor een vergunning is 8 weken bij een standaard procedure en 26 weken bij een uitgebreide. Wij zullen u tussentijds op de hoogte houden over de gang van zaken.
    7. Als de vergunning door de gemeente verleend is, krijgt u de gestempelde stukken en tekeningen toegezonden van de gemeente.

      Met de ervaring die wij door de jaren heen hebben opgedaan, hebben wij een efficiënte werkwijze ontwikkelt. Hierdoor staan wij garant voor een goede kwaliteit. Belangrijk om te weten: het slagingspercentage met betrekking tot de doorgang van de vergunningen, is 99%.

    Splitsing- of samenvoegingsvergunning

    Vindt u uw woning te groot of bent u in het bezit van een groot pand, dan is het mogelijk een deel daarvan te verkopen. Om dit te kunnen doen heeft u een splitsingsvergunning nodig. Het aanvragen van een splitsingsvergunning is een zeer ingewikkelde en tijdrovende bezigheid. Keuringsdienst voor Wonen kan u bij dit proces helpen, wij nemen u alles uit handen, zodat u er geen omkijken naar heeft.

     

    Naast het splitsen van een pand, is het ook mogelijk om een tweetal naast of boven elkaar gepositioneerde appartementen samen te voegen. Hier heeft u een samenvoegingsvergunning voor nodig. Wij kunnen u ook bij dit type vergunningen de helpende hand bieden.

    Om een splitsings- of samenvoegingsvergunning aanvraag goed te laten verlopen is duidelijk bouwkundig tekenwerk absoluut noodzakelijk. Verder moet de splitsing of samenvoeging ook kadastraal doorgevoerd worden, zodat er losse appartementsrechten ontstaan. Dit gebeurt door middel van splitsings- of samenvoegingtekeningen. Keuringsdienst voor Wonen levert u bouwkundig tekenwerk, splitsings, en samenvoegingstekeningen van zeer hoge kwaliteit en conform de daarvoor geldende normen.

    Constructie

    Tijdens de aanvraag voor een omgevingsvergunning zal uw gemeente ook vragen om een constructieberekening en tekeningen. Middels deze constructieberekeningen en tekeningen zal moeten worden aangetoond of een gewijzigde of nieuw te plaatsen constructie voldoet aan de wettelijke eisen.

     

    Keuringsdienst voor Wonen adviseert en test uw bouwplannen o.a. op de volgende punten:

     

    • Berekeningen
    • Tekeningen
    • Wapening
    • Belasting heipalen
    • Fundering
    • Vloeren
    • Wanden
    • Dak

     

    Nadat is gebleken aan welke afmetingen de constructie van uw bouwplannen moet voldoen, moeten hier constructietekeningen van gemaakt worden. Deze tekeningen zijn de lijdraad voor het verder verloop van de bouw, het is dus belangrijk dat de tekeningen overzichtelijk en duidelijk zijn. Keuringsdienst voor Wonen kan u deze zekerheid bieden.

  • Vrijblijvende offerte aanvragen

    We nemen binnen 24 uur contact met je op om je aanvraag door te nemen.

Onze prijzen

OnderdeelToelichtingTarief
OmgevingsvergunningPrijs op aanvraag Offerte aanvragen

Onze opdrachtgevers

Voor kleine en grote opdrachtgevers. Van enkele woningen tot groot commercieel vastgoed.

  • "Als adviseur ervaar ik de samenwerking met Van Roemburg erg prettig. Het zijn geen makelaars met als neventaak taxeren. Het zijn ervaren specialisten in het taxeren van woningen. Dit betekent snel en accuraat. Voor de financieringsaanvragen voor mijn cliënten is dit een grote must. Naast het taxeren doen zij ook andere zaken zoals de meerjarige onderhoudsplannen voor VVE’s."
  • “Van Roemburg Makelaardij, hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose taxeert al jaren voor ons. Dit naar volle tevredenheid. Wij zien Van Roemburg dan ook als een betrouwbare en professionele partij die zijn afspraken keurig nakomt.”
  • In deze drukke tijden lopen de spanningen flink op voor zowel koper als verkoper van onroerend goed. Bijna iedereen krijgt tegenwoordig al op voorhand te horen dat de deadline misschien niet gehaald gaat worden door de drukte. Gelukkig heeft van Roemburg & Woning Diagnose hier geen aandeel in. Alle dossiers worden vlot opgepakt en afspraken worden altijd nagekomen. Zeker een aanrader om van Roemburg & Woning Diagnose in te schakelen. Niet alleen door de snelle afhandeling maar ook nog eens door het scherpe tarief.
  • “Al enige jaren is Van Roemburg Makelaardij hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose, ons vaste taxatiebureau voor onze hypotheekdossiers in de regio Amsterdam. De samenwerking ervaren wij als zeer prettig. Met name de snelheid en flexibiliteit is goed en men komt de afspraken na.”
  • “We werken graag samen met VRWD, een afspraak inplannen is altijd snel gemaakt. Het contact met de opdrachtgevers verloopt ook soepel. De uitwerkingen van de tekeningen zijn goed en er wordt altijd meegedacht hoe we het zo optimaal mogelijk kunnen presenteren. Kortom een prettige samenwerking, de juiste prijs- kwaliteit verhouding en keurige plattegronden waar we mee kunnen werken.”

  • “Wij verstrekken geregeld opdrachten aan Van Roemburg & Woning Diagnose voor taxaties, het opstellen van plattegronden en/of energielabels. Zij zijn flexibel, efficiënt en hun diensten zijn scherp geprijsd. Wij zouden hen zeker aanraden.”
  • "Als adviseur ervaar ik de samenwerking met Van Roemburg erg prettig. Het zijn geen makelaars met als neventaak taxeren. Het zijn ervaren specialisten in het taxeren van woningen. Dit betekent snel en accuraat. Voor de financieringsaanvragen voor mijn cliënten is dit een grote must. Naast het taxeren doen zij ook andere zaken zoals de meerjarige onderhoudsplannen voor VVE’s."

    Trang Vo

    Rabobank

  • “Van Roemburg Makelaardij, hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose taxeert al jaren voor ons. Dit naar volle tevredenheid. Wij zien Van Roemburg dan ook als een betrouwbare en professionele partij die zijn afspraken keurig nakomt.”

    Vincent van der Meulen

    Ymere

  • In deze drukke tijden lopen de spanningen flink op voor zowel koper als verkoper van onroerend goed. Bijna iedereen krijgt tegenwoordig al op voorhand te horen dat de deadline misschien niet gehaald gaat worden door de drukte. Gelukkig heeft van Roemburg & Woning Diagnose hier geen aandeel in. Alle dossiers worden vlot opgepakt en afspraken worden altijd nagekomen. Zeker een aanrader om van Roemburg & Woning Diagnose in te schakelen. Niet alleen door de snelle afhandeling maar ook nog eens door het scherpe tarief.

    Richard Regeer

    De Hypotheek shop

  • “Al enige jaren is Van Roemburg Makelaardij hedendaags bekend als Van Roemburg & Woning Diagnose, ons vaste taxatiebureau voor onze hypotheekdossiers in de regio Amsterdam. De samenwerking ervaren wij als zeer prettig. Met name de snelheid en flexibiliteit is goed en men komt de afspraken na.”

    Bjorn Ernest

    Ernest Financiële Diensten

  • “We werken graag samen met VRWD, een afspraak inplannen is altijd snel gemaakt. Het contact met de opdrachtgevers verloopt ook soepel. De uitwerkingen van de tekeningen zijn goed en er wordt altijd meegedacht hoe we het zo optimaal mogelijk kunnen presenteren. Kortom een prettige samenwerking, de juiste prijs- kwaliteit verhouding en keurige plattegronden waar we mee kunnen werken.”

    Maurizio Hessels

    Midvast B.V.

  • “Wij verstrekken geregeld opdrachten aan Van Roemburg & Woning Diagnose voor taxaties, het opstellen van plattegronden en/of energielabels. Zij zijn flexibel, efficiënt en hun diensten zijn scherp geprijsd. Wij zouden hen zeker aanraden.”

    Gernant van Alphen

    Ramon Mossel Makelaardij